tirsdag den 22. april 2014

LP1 Lunderskov

Lørdag den 12. april deltog jeg med Miki i LP1 i Lunderskov.

Vi tog turen derned sammen med Katarina, Ziz og Java. Ziz skulle også deltage i LP1 og Java i rally begynder.

Vi ankom tidligt om morgenen da Java skulle op i begynder klassen som var den første rally klasse der blev bedømt, så der var en del ventetid for Miki, da LP1 var en af de sidste lydighedsklasser der skulle bedømmes. Vi brugte tiden på at se nogle af de andre deltagere i både rally og lydighed, og på lufteture og hygge. Det var dejligt at være tilbage i mere kendte konkurrence discipliner, for selvom nerverne var tilstede, så var det i mere mild grad end weekenden før, hvor vi debuterede i freestyle.

Da LP1 gik igang begyndte jeg ligeså stille at varme Miki op, mens vi ventede på at det blev vores tur. Vores opvarming består mest af at få ham luftet godt af og så ellers simple kontakt øvelser og sjove belønninger så han kommer lidt op i tempo og får fokus på mig.

Vi blev kaldt i ringen, hvor vi skulle starte med tandvisning, hvilket gik super, og Miki fik 10 point.

Så gik vi videre til lineføring. Jeg synes Miki gik noget af det bedste han har gået til en prøve. Han var fint med og havde god fokus, dejligt når han nogle gange har haft problemer med at hænge lidt i tempoet. Vi havde lidt flagren i enkelte vendinger og nogle skæve pladser og en enkelt hvor han sad for langt fra mig. Men hans fine følge var jeg super glad for, så må vi arbejde videre med de skæve pladser, som er ved at være et kendetegn for os ;) Miki fik 8,5 point for øvelsen.

Stå øvelsen, den gik også rigtig godt, eneste bemærkning var en skæv plads i afslutningen, så 9,5 point.

Spring, gik perferkt og vi fik 10 point, dejligt :) Kan stadig huske vores første prøve, hvor jeg flere gange kommanderede Miki til at springe, men hvor han aldrig sprang, og vi blev stoppet i øvelsen og fik 0.

Stillingsskift, igen en øvelse der gik perfekt og gav 10 point, seje Miki :)

Så blev det indkald, selve indkaldet har vi aldrig haft problemer med, men til gengæld driller afslutningen os ofte, og det gjorde den også idag, en skæv afslutning hvor Miki også sad for langt fra mig, hvilket rakte til 9 point.

Næseprøven var næste øvelse, denne var jeg spændt på, for vi havde ikke fået trænet den hen over vinteren, og da vi startede op med den igen, var det som om Miki helt havde glemt hvad øvelsen gik ud på, men vi kom igang med at træne den igen, og de sidste gange inden prøven valgte han for det meste den rigtige pind :) og det gjorde han så heldigvis også til prøven :) men han legede med pinden på vej ind til mig, så det blev til 7,5 point.

Fællesdæk gik super godt og Miki fik 10 point.

Helhedsindtryk, her fik vi 8 point med kommentaren: pænt arbejde, opmærksom hund, som mangler lidt præcision i enkelte øvelser.

Når pointene blev regnet sammen (efter at være ganget op med de forskellige koefficienter) så endte vi med ialt 166 point, hvilket på dagen rakte til en 2. plads :) Jeg er super stolt af min seje lille havaneser som arbejdede så godt hele prøven :)

Katarina og Ziz gjorde det også rigtig godt på dagen, og de endte på en flot 4. plads, Tillykke :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar