tirsdag den 15. juli 2014

Ludo 10 uger

I denne uge var Ludo bla med til Farmshow i Skive, hvor DCH Skive skulle have en stand samt lave en opvisning i store ring. Det var en stor mundfuld for Ludo, med mange mange mennesker, mange store og fremmede dyr, mange maskiner og mange lyde, så det meste af tiden lå hun bare i sit bur og sugede indtryk til sig i sikkerhed. Ved middagstid kørte jeg hende hjem, så hun kunne sove i ro og fred (og så fik hun trænet lidt alene hjemme, eller alene hjemme med Coby) og imens kunne jeg koncentrere mig om Miki og vores opvisning.

Klubben skulle lave opvisning i 1 time i store ring. Vi startede med at vise lidt rally lydighed, her deltog bla Katrine med My, hvilket de gjorde flot, til trods for mange spændende kokasser i græsset ;) Bagefter viste vi agility, og her var jeg med med Miki, han gjorde det super fint, og jeg fik næsten lyst til at starte konkurrencer med ham igen, så dygtig var han, min lille stjernehund. 
Efter agilityen var der tricks opvisning, vi var en del der kunne være med her og vi fik fint vist at tricks er både for store og små hunde. Igen var Miki med, og vi viste bla 4 ben i kassen-, elefant-,og rulle i tæppet tricksene.

Sidste indslag var lydighed, først viste Line og Hans lidt DCH lydighed med bla apport og rundering. Og tilsidst vidste Ziz og Miki lidt DKK lydighed med bla stillingsskift og indkald. Vi opdagede det ikke mens vi lavede opvisning, da vi alle (både hunde og førere) var koncentrerede, men da jeg kom hjem og kiggede billeder, så hvor vi dygtige hundene faktisk var i bla indkaldet, hvor der var max forstyrrelser med bla en hestevogn der kørte forbi.

Det var en god og hyggelig dag, og jeg synes vi fik vist godt, hvad man bla kan lave med sin hund.

Alternativ stillingsskift:

Indkald med forstyrrelser:



Allerede dagen efter, skulle Ludo med til et nyt arrangement. Denne gang var vi med som tilskuere til Terrier klubbens LP prøver i Ålborg, hvor Java skulle debutere i LP1 og bla også Lily skulle op i LP1. Her var Ludo lidt mere modig, nok især fordi det var et mindre arrangement, og hun så bedre kunne overskue det hele. Det var en rigtig hyggelig dag, hvor Java flot fik en 1. præmie og dermed LP1 titlen i hendes debut konkurrence, og også Lily fik en fin 1. præmie :) 

Ludo 10 uger gammel og til LP konkurrence:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar