onsdag den 9. juli 2014

Ludo tager til Danmark

Mandag den 2. juni fløj jeg til Belgien for endelig at hente Ludo (det er ikke til at forstå at det allerede er over en måned siden). Jeg mødtes med Veerle i lufthavnen der havde Ludo med. Det var dejligt at se Ludo igen og vide at man denne gang skulle have hende med hjem til Danmark.
Det var ikke lang tid jeg havde med Veerle i lufthavnen, men vi nåede at ordne alt med penge og papirer, og inden jeg fik set mig om tog Ludo og jeg afsked med Veerle og så var vi ellers på vej mod flyet hjem mod Danmark.

Jeg havde, da jeg købte flybilletterne, søgt om tilladelse til at medbringe Ludo i kabinen, og da hun bare var en lillebitte hvalp og kunne være i en lillebitte transporttaske, så fik jeg tilladelse til det. Så Ludo kom med mig i kabinen, hvor hun så skulle være i tasken under hele flyveturen.

Hun tog det superflot, lidt uro når flyet lettede og landede, men ellers lå hun bare og sov under hele turen, så det var overraskende nemt at rejse med Ludo. Vi kom til Danmark og kom igennem tolden, hvor papirerne på Ludo lige skulle tjekkes, da jeg jo importerede hende fra et andet land og også fordi jeg importerede hende uden at hun var rabiesvaccineret, hvilket man kan få tilladelse til gennem fødevarestyrelsen på hvalpe under 12 uger. Papirerne var i orden, og vi fortsatte vores tur hjemad.

Ludo tog hele turen stille og roligt lige indtil vi kom til parkeringspladsen udenfor lufthavnen i Ålborg, for da hun for første gang fik dansk græs under poterne, så gik der en lille vildhund op i hende og hun holdt en lille fest, hvor hun fór rundt og hyggede sig, inden hun skulle i bilen så vi kunne tage den sidste etape hjem.

Bilturen klarede hun også flot, jeg havde været lidt bekymret for den, da hun havde virket lidt stresset efter hendes biltur til lufthavnen i Belgien, men hun lagde sig bare ned og sov i hendes transportbur, og sådan har alle bilture foregået lige siden. Det er så fedt at hun er god til at slappe af i buret i bilen, for hun kommer til at tilbringe meget tid der i fremtiden, når vi er afsted til træning, kurser, konkurrencer m.m.

Endelig nåede vi hjem, og hun fik hilst på de andre hunde og på min søster inden vi ret hurtigt gik til ro ovenpå en oplevelsesrig dag for Ludo.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar