onsdag den 22. juli 2015

Ludo på agility kursus

Weekenden i uge 26 var jeg på agility kursus med Ludo. Det var vores første rigtige agility undervisning, ellers har vi kun selvtrænet, trænet med venner og haft lidt online kurser, så jeg var meget spændt på, hvordan det ville gå når vi skulle træne sammen med en masse andre for første gang.

Udover at være agility kursus så var det også et mini pyr træf, da en stor del af deltagerne deltog med deres pyr. Kurset var arrangeret af et pyr menneske og instruktøren (Olga Kwiecien) løber også selv med pyr.

Deltagerne var opdelt i begyndere, let øvede og øvede. Ludo og jeg var på begynder delen.

Det var et rigtigt godt kursus, og jeg fik mange ting med derfra. Mange øvelser og ting at træne på, især fokus på at få Ludo mere fremadrettet og mere fokus på forhindrigerne. I øjeblikket har hun meget fokus på mig og på belønningen i min hånd ;-)

Så øvelser med springteknik, hvor Ludo skal løbe frem mod en belønning er en vigtig del af vores trænning den næste tid. Ligesom selvkontrol, hvor vi kan den første del med at lade en godbid i hånden være, men det skal udvides til kastede godbidder og til legetøj, og skal på sigt bruges til en god start, hvor hunden venter på signal og ikke tyvstarter.
I forhold til agility er det det vi skal arbejde mest med i øjeblikket. På banetræningen gjorde Ludo det egentligt ganske fornuftigt. Igen var vores største problem forhindrings fokus, Ludo løb flere gange ved siden af springene, og det der nok skal arbejdes mest med er min handling, den skal tilpasses Ludo lidt mere, nu er det jo ikke Miki jeg løber med ;-) Jeg skal presse hende mere og selv være meget hurtigere til at placere mig istedet for at vente og se om hun nu gør tingene rigtigt :-)

Her en lille video fra kurset:


Udover selve agilityen, fik Ludo hilst på en del af de andre hunde, især Anettes nye Yrsa og Ludo faldt godt i hak, og fik et par gode lege.
Vi fik også trænet videre på Ludos nyeste trick, under en hullahop ring og kom ret langt med det trick, se videoen:


Det var en meget hyggelig weekend, og vi fik meget med derfra, nu er det bare med at få trænet på det hele :-)

Billeder af nogle af de deltagende pyr:

Anette T's pyr DJ


Anns Pyr JoJo:


Ludo:


Lisbets BB:


Annette K's Laika:


Dortes Tessa:



Finns Ever:



Ludo holder øje med hele og venter på at det bliver hendes tur:


Udover Ludo var der 2 andre pyr på begynder holdet My og Awram, men dem har jeg desværre ikke billeder af, derudover havde Annette T også flere pyr med som jeg ikke har billeder af, og Olga og Roman havde også deres pyr med.

Jeg kan rigtigt godt lide hundene fra Olga og Romans kuld, har jo tidligere mødt Neo og BB og de er begge nogle dejlige hunde på alle måder, temperament, fokus, glæde, arbejdsvilje og meget mere. På kurset havde Olga så deres bror, Brego, med, og han var ligesådan :-) Var meget imponeret over hans fart og glæde på banen samtidig med en fantastisk selvkontrol. Kunne feks ligge under A brættet stille, roligt og afslappet, mens en anden hund løb agility rundt om ham, og blev han bedt om at demonstrere noget var han på og klar med det samme.

Igen en super weekend som jeg håber bliver gentaget næste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar